Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 2807 ggr
Cahira
2015-05-06 07:19

Vad drömmer ni om att äga?

För skojs skull startar jag en liten drömtråd. Vilka djur drömmer ni om att äga? Är det några specifika raser? Någon pälstyp? Någon art? Vilda djur? Tama djur? Fantasidjur?

Dröm vitt och brett och ha så kul! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-05-06 07:31
#1

Jag dagdrömmer lite om att äga en coyote eller räv. :) Vet att det inte skulle fungera i praktiken men det är kul att drömma. :) Och skulle älska att ha en drake om man kollar i fantasikategorin. :) 

Av tamdjur så var åsna ett drömdjur väldigt länge och det har jag ju nu. Skulle älska att äga chinchillor men av allergiskäl lär det aldrig bli så. Även får och alpacka vore lite tufft. Kanske även någon jak om det inte vore för hornen. :)

Så är det många hundraser med. Några exempel är saluki, collie (blue merle är en drömfärg), ny mittelspitz, pudel, cairnterrier, mfl. 

En vallaby eller ett rådjur vore lite läckert med! 

Jag är en dagdrömmare. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
2015-05-06 11:27
#2

Jag drömmer om att vara så liten och  lätt att jag kan rida en welsh mountainponny, de är så vackra! 😍 Och ponnyer har  alltid tilltalat mig mycket mer än stora hästar, fast det finns ju vissa raser som jag  ändå tilltalas av, som såna  motsatser som arabiskt fullblod och fjording . Kan även tänka mig en enhörning… 😛

Nu är jag helt frälst på småpudlar, men kan även tänka mig italiensk vinthund, saluki, varghund, prazsky krysarik, jag gillar överlag lätta smäckra eleganta hundar. Det är lite samma tema som med hästarna, helt klart.

En birmakatt eller ragdoll skulle jag gärna ha om jag inte vore såpass allergisk. Eller en rexkatt kanske. De är så fulsöta 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skorpion76
2015-05-06 14:58
#3

Jag drömmer om ett par riktigt stora och fluffiga pompoms., men det kanske inte passar in i den här tråden.. För att återgå till tråden skulle jag vilja ha en liten katt, men det fungerar inte på grund av att det finns allergi i familjen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[tk1971]
2015-05-06 19:48
#4

Höns och kanske en get eller två. Vi ska flytta snart, och kanske kan det bli verklighet med fler djur där. Det finns inte många djur med sån charm som getter ; )

Cahira
2015-05-07 03:22
#5

Getter har jag också varit inne på men får känns sötare för min del. :)

Åh gud ja om jag inte var allergisk hade jag älskat en ragdoll! Eller en seychellois.. eller svart/vit oriental. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jetaime
2015-05-07 09:56
#6

Jag "drömmer" väl inte om att äga något konstigt djur eller så.. Men jag skulle vilj bo på en gård med mark och plats för agilityanläggning och tränings planar (inomhus och utomhus) och ha ett gäng får, föda upp hundar och jobba med hundarna på gården/med fåren och träna.. kanske ha nån liten katt och kaniner också.

Annons:
Lyan
2015-05-07 15:29
#7

Jag drömmer om borzoi och flerfärgad pudel. Men om man får drömma om vad som helst så vill jag ha min pom Mattis tillbaka!

På marsvinen drömmer jag om att nå mitt mål inom min avel med trevliga, framåt, snygga grisar i rätt hårlag och färg och att det ska gå bra på utställnmingarna.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[tk1971]
2015-05-08 10:52
#8

Skulle gärna ha en katt eller två också, men tyvärr är sambon allergisk 😕

Skorpion76
2015-05-08 14:27
#9

#8 Jag vet hur det känns!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
2015-05-08 21:01
#10

#7 Ja gud flerfärgad pudel ja! Jag ramlade in på en merle pudel på google häromdan och har inte kunnat släppa tanken! Felfärgad eller ej, den var sjukt söt! 😍 

http://www.parispoodles.com/sitebuilder/images/Xena_standing2-600x513.jpg

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lyan
2015-05-08 23:22
#11

#10 Merle är en drömfärg för mig också! Synd bara att de har större risk för hälsoproblem för de är sjukt vackra.

Vill du ha en sötchock så googla merle pomeranian. Gud så söta de är!

På tal om merle så glömde jag ju att skriva upp merle långhårig kanintax på önskelistan! En kanintax är en dröm som jag hoppas kan uppfyllas ganska snart beroende på om det passar sig för en hund till senare i år. Går i hundköparönskningar men det är mycket som måste klaffa och först på listan ligger marsvins-SM och en kastrering av Ping innan jag vill bestämma något.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cahira
2015-05-09 01:11
#12

#11 Haha jo jag trånar lite åt merlepommar också ibland. :P Kul med ögongodis emellanåt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fridarebecka
2015-05-12 13:40
#13

Har på riktigt drömt en gång att min hund var en räv, vet dock inte om det är något jag faktiskt skulle vilja ha 😃

Får jag drömma fritt så vill jag när jag blir stor ha: Får, en bordercollie, minst en coton de tulear(hur söta är dom inte) ett gäng kaniner och en kameleont 😍 Har visst lovat sambon att han ska få alpackor också och det måste jag ju hålla 😉

Ser även mig själv om 50 år sitta på min altan i solen med Trassel bredvid(min nuvarande hund, 1,5 år gammal), som då också är pensionär, drömma går ju… 😉

Annons:
Lyan
2015-05-12 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12 Jag har haft en prickig pom. Inte merle men definitivt ögongodis ^^

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cahira
2015-05-12 20:40
#15

Härliga svar! :) 

Jag skulle älska att äga en coyote eller japansk Shikoku. Frodo är tonåring nu och jag säger av och till "aldrig mer en kines!" men sen ser jag en chokladfärgad och dör en smula… 😊

Stundvis drömmer jag om en harlekin grandis eller pudel men det kommer och går. :) Önskar jag kunde hålla på med hundspann men det går tyvärr inte. Samma med saluki…. tur det är gratis att drömma! :) 

Jättesköldpadda och kalkoner dyker upp i huvudet ibland, samt guldfasaner. 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
2015-05-13 07:01
#16

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thea_thea
2015-05-13 07:41
#17

Röd storpudel och en afghanhund som inte blev tappad som valp!

Cahira
2015-05-13 22:05
#18

#17 Åh vältrimmade afghaner och storpudlar (och många andra pälshundar) är en fröjd för ögat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Catta-
2015-05-19 00:00
#19

Någon gång ska jag äga en afghanhund! De är så otroligt vackra med sin böljande päls. Och som många nämner är en flerfärgad pudel en dröm…

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cahira
2015-05-19 01:36
#20

Jag drömmer om en cairnterrier… det blir nog av förr eller senare. ❤️ Lite otippad ras men åh vad kär jag är.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Skorpion76
2015-05-19 06:58
#21

#20 Det var en sådan hund vi hade!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
2015-05-19 23:39
#22

#21 Härlig ras!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
2015-05-20 07:22
#23

#21 Ja, den är lite rolig. Ser ut som en riktig liten tuffing.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
2015-05-20 16:49
#24

#23 Ja precis :) Ixxi var vän med en för några år sen och har velat ha en sen dess. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[[Boris Sager]]
2015-05-22 17:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag drommer om att ha yorkar! Men oj, det har jag ju redan!

Cahira
2015-05-22 20:17
#26

Ja gud biewer york drömmer jag om också! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: