Annons:
Etiketttema-och-bildtrådar
Läst 1176 ggr
Cahira
5/29/15, 1:23 AM

Cahiras pälsdjur

Kom på att jag har ju glömt att göra egen bildtråd. :)

Har ju väldigt många djur även om jag inte har pälsvård på alla men är ju kul att visa upp vad man har. :) 

Börjar med denna så fyller jag på någon dag. Enya är en haflinger och jag håller på att försöka spara ut man och svans tovfritt. Hon var rätt tovad när hon flyttade hit så hon fick sig en frisering. :) Men ung som hon är så kan det bli några fler klippningar innan vi lyckas med skötseln bra. :) 

Måste lämna datorn så får fortsätta lite senare. :) Har ca 40 kossor, 2 hästar, 1 åsna (som fäller just nu), 5 hundar, 9 katter och 2 vattensköldpaddor i min ägo. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[[Boris Sager]]
5/29/15, 5:14 AM
#1

Vilken fin hast med ett sant fint namn ocksa! Enya ar ocksa min favoritartist: Sail away- Orinocho Flow f. e.

Amandla
5/29/15, 5:24 PM
#2

Så vacker hon är! 😍Hon ser väldigt snäll och nyfiken ut 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
5/29/15, 5:52 PM
#3

Hon är otroligt snäll och fin. ❤️ Jag älskar Enyamusiken jag med så det passade fint. :) Pekingese, dvärgschnauzer, chinese crested, och två BC blandisar, med collie och corgi. :) 5 hundar totalt för stunden. :)

Frodo

Ixxi, Digger och Apache

"Piggy" pekingese

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/29/15, 5:53 PM
#4

Piper american paint horse

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/29/15, 5:56 PM
#5

Lizzie standard åsna i sommarfrisyr samt fällningen som pågår nu, och vinterpäls. :)

Sommarpäls! Favoriten

Vinterpäls på väg att börja fälla

Vinterpäls

Fällning

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/29/15, 6:03 PM
#6

Kossor :) Kalvarna är sjukt bruna i år, vet inte varför. Och Bliss mamma är vit. Ser ut som Angels kalv på bilden men det är det inte. :) Angel är äldst med sina 16-17 år. 

Bliss

Angel och Bliss

Maybelline

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[[Boris Sager]]
5/29/15, 6:57 PM
#7

Vilka jatteharliga foton! Bliss och hennes mamma, harligt att se. Kor ar bland de finaste jag vet!

Cahira
5/29/15, 7:16 PM
#8

Här är bliss's mamma Hopi. ❤️ Kommer fler bilder sen. Har ju katter med men håller på att omplacera dom eftersom min allergi satte mig på sjukhuset från katter. :( 

Men katterna och sköldpaddorna kommer läggas in och några fler individer kossor med namn. :) Så småningom. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/29/15, 7:18 PM
#9

Maybelline som kalv. 😍 Hon ska ha sin första kalv nu i sommar! Här tillsammans med sin mamma Marble som dog vid ca 20 års ålder. Simmental/hereford som Angel. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/29/15, 7:21 PM
#10

Angels kalv Halo får vi inte glömma! Hon och bliss stannar med oss. Vi tyckte att då Angel är tamast så ville vi ha en tjej efter henne och ett namn som hörde till Angels namn och då blev det Halo. Hon föddes i November. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[[Boris Sager]]
5/29/15, 7:32 PM
#11

Jag alskar kor, som sagt:) Har en troja med ko pa!

Cahira
5/29/15, 8:14 PM
#12

Jag älskar kossor jag med. Men det märks kanske. 😍

Om vi säger såhär, fåglarna har inte ont om päls att bygga bo med. 😂 Ger ju klipp-pälsen från hundarna med, och urborstning på de som fäller.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: