Annons:
Etikettallmänt
Läst 1892 ggr
Jarleswärd
1/8/17, 4:46 PM

Trimmer

Hej hej! Jag sitter här hemma nu och har sökt överallt om olika klippmaskiner, och jag får verkligen inget grepp om vad som är bra och vad som inte är bra. Jag ska börja klippa min pudelkille på 8 månader själv nu hade jag tänkt och måste därför införskaffa en trimmer. Uppfödaren tipsade om Wahl arco se men den fanns inte i Sverige och jag tycker det känns lite sådär att beställa från eBay. Så jag tittade själv och hittade Andis AGC super 2 speed. Om ni har erfarenheter av den eller någon annan bra (eller inte bra) trimmer får ni gärna skriva! Behöver verkligen all hjälp jag få i det här. Och när jag ändå skriver, jag ska köpa skär nummer 10 och nummer 4 eller 4F sen. Skulle ni rekommendera att köpa 4 istället för 4F? Vad har ni klippt för hundar med de olika skären? Tack!

Annons:
Illiana
1/9/17, 12:47 PM
#1

Jag har haft Oster Goden A5 och den var väl ingen höjdare men småsyskonet A6 är, enligt mig, helt fantastisk. Nu har jag bara kört den två gånger men jag älskar den. Smidig, lätt och blir inte varm i handen.

Jag kör på 4F. Tycker att den känns lite säkrare än 4 då den har lika långa tänder överallt. Dock får man väl vara lite mer noggrann i borstningen med 4F men det är man ju ändå alltid supernoga med på pudel.

/ Clowndivans slav

[Forest]
3/3/17, 10:07 AM
#2

Finns en bra artikel just på pälsvård o tar med bra klippmaskiner+ skär. Jag har en oster A5 2 speed och 1 speed varför jag har två av nästan samma maskin är för att jag har fått den ena :D. Jag är sugen på en Andis AGC2 då jag klippt med sådan maskin lättare maskin låter mindre än oster. Jag är annars supernöjd med mina maskiner vad man ska veta är väl att man inte ska vira sladden runt maskinen för slippa kabelbrott har själv gjort den missen men köpt nytt bakstycke 😕😃  Man kan läsa mycket bra på Lyckliga fåret om hur man sköter maskinen väl, läs det :) Jag klipper även andra hundar med annan pälstyp och även här gör maskinerna sitt jobb bra. Jag har inte köpt så dyra saxar men har klippt med fina saxar som Roseline och Jaguar saxar även här ser man skillnad. Så visst har jag även en dröm om skaffa en roseline sax 🤤

Upp till toppen
Annons: