Fön
Hur gör ni när ni fönar era hundar? Vilken fön? Ställning? Borstar ni samtidigt? Använder ni värmeskydd?
Jag använder just nu min egen från björn axen som jag håller i handen samtidigt som jag kammar med en tangle teezer. Men blir så klumpigt i handen och tar tid!
Letar just nu efter en ny fön eller lösning. Berätta gärna hur ni gör! :D
Fön med ställning, kammar o borstar samtidigt, värmeskydd.
Min fön påminner om den här, fast min saknar display och har steglöst blås vilket är suveränt, jag kan anpassa vindhastigheten efter olika hundar, en toypudel blåser jag på svag styrka men en storpudel på betydligt högre. Enda minuset är ljudnivån som inte är av denna värld…
En sån här hade jag tänkt införskaffa mig om något år eller så, vi får se när/om det blir aktuellt med utställningar 🙂 Jag hoppas ju verkligen! Men blir det inte den nuvarande hunden så blir det med nästa förhoppningsvis!
#3 Vill du absolut ha just av det märket? 4dogs har liknande till betydligt lägre pris, frakten är gratis och snabb, du slipper betala tull dessutom.
#4 Vi får se! Jag tycker den är jättesnygg och jag ska ju leva med den länge.. Tyvärr är jag jätteytlig när det gäller sånt 😊
Men verkligenheten kommer nog att krossa drömmarna, så jag ska ha din link i åtanke. Tack!
Denna fönen har jag.
http://3.bp.blogspot.com/_rKTiyNcyu5c/TRDDnT1jz0I/AAAAAAAAEQY/VI9PvMy9TGk/s1600/tornado_93.jpg
Jag brukar ha fönen på stativ samtidigt som jag borstar, oftast. Det beror självklart på vilken pälstyp jag jobbar med;)
// Elin-li,
#6 vart är den köpt?:)
Jag sitter med min egen fön i ena handen samtidigt som jag borstar hunden med den andra :) Använder alltid balsamspray när jag borstar/fönar.
Är VÄLDIGT sugen på en golvfön eller blaster då det nu börjar ta allt längre tid att få vovven helt torr :/ Ju mer päls desto längre tid… Vi är nu uppe i ca 40 minuter (vardag) och ännu längre inför utställning… Man kan väl säga att jag känner mig lite "öm" i axel och rygg efteråt ;) Men jag har planer på att införskaffa en fön och mest troligt ett trimbord i samma veva :) Har just nu ett stabilt campingbord som tyvärr är lite för lågt (och tungt!) men ursnyggt då det är randigt i massa olika färger :P
Ni som har en ordentlig hundfön, vad tycker ni är det viktigaste att titta på innan köp? Ljudnivå, "vindhastighet", temperatur, hur många steg den har eller är det något annat som ni tycker är viktigast? Vill gärna höra synpunkter :)
Jag har en handfön med tre olika hastigheter och tre olika värmelägen samt en cool knapp. Jag fönar på sval eller kall luft beroende på hund och borstar/kammar med andra. :)
Jag har även en high power fön som blåser av vattnet från stråna men den skrämmer hundarna från vettet så den används bara på mig själv när jag behöver snabbtorka. *S*
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#7 sachmos. Kostade ca 4000 har jag för mig
// Elin-li,