Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etiketttrimmning
Läst 1738 ggr
Fridaaaa
0

Bra trimmer till ansiktet?

Trimmar Roxy i ansiktet pga att hon får lätt hår i ögonen samt hon är mycket sötare i det 😉 Hon är en papillon/chinese crested powder puff.

Vad rekommenderar ni för trimmar till ansiktet? Tycker det är svårt med den jag har då den är lite för stor för ansiktet igentligen och de jag främst sett kostar alldeles för mycket för min budget (student)

Helst inte över 500 kr om det går att hitta?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Catta-
0

http://www.petster.eu/se/art/wahl-pro-series-sladdlos.php

Denna är supersmidig! 

En lite billigare(har ingen erfarenhet av denna) http://www.haromi.se/trimmerwahlpocketpro-p-763.html

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
0

#1 Den första är över min budget tyvärr 😕
Men ska läsa på om den andra 🙂

Amandla
0

Jag har haft två såna som den billigare maskinen, och jag köpte två på samma gång tack vare ett gott råd jag fick. De vibrerar ganska mycket, låter mycket, av- och på-knappen sitter jättedumt till för man kommer åt den hela tiden. De krånglade som sjutton så det var därför jag behövde två, om den ena la av så kunde jag ta nr 2 istället och raka klart hunden och meka igång den första efteråt. Billig jo, men inte så himla billig om man ska behöva två. Ett tips om du ändå väljer den maskinen är att köpa laddbara batterier, för den slukar vanliga i ett nafs.

Bättre att lägga en lite större slant på en mer gedigen maskin. Tror mer på den större maskinen som Catta tipsar om. Själv har jag just köpt en sån här, helt underbar! Men den kostar en bra bit över din budget, det förstår jag. Lätt, mycket enkel att hantera, tyst, perfekt till toypudelvalpars nosar och tassar 🙂

http://www.haromi.se/trimmerwahlsupertrimladdbar-p-762.html?cPath=5_6_115

Fridaaaa
0

#3 Dock har jag inte råd med det som student och inte lätt att spara undan heller då behöver behövs till andra nödvändigare grejer samt till veterinärsparande :/ Så har inte råd/möjlighet att lägga så pass stor summa tyvärr, annars hade jag gjort det :/

Ja trimmar till kroppen har jag så hade bara behövt en. Men låter den mycket, vibrerar mycket så är det ju inte så bra :(

Den första i länken menar du? Den ser inte så mycket mindre ut än den vanliga trimmern jag har men kanske luras? Hon har inte så stort ansikte direkt :P

Catta-
0

#4 Den första jag tipsade om är ca 15cm lång. Och skäret är ca 3cm bred. Så den är inte stor. En vän har den till sin dvärgpudel och den är lätt och smidig och låter inte mycket

Fridaaaa
0

#4 Ok 🙂

Har tyvärr inte råd för mer än 500 kr 😮 Annars får jag köra på det jag har, men hade varit smidigare med ett mindre helt helt klart.

Catta-
0

#6 Företaget jag jobbar på brukar beställa varor från Dogman ibland. Där kostar den drygt 460kr. Om du inte har hittat någon tills vi ska beställa nästa gång kan jag beställa en åt dig :)

Fridaaaa
0

#7 Okej :) Ska kolla runt lite till först, men annars säger jag till vore jättesnällt :)

[Teddies matte]
0

Andis D4D kanske kunde vara något?

[Forest]
0

den 1 rek som billigare har min kompis hon klipper pytte lite örontippen och nära ögonen på sina 3 hundar hon har 2 olika raser dvärgschnauzer och yorkshireterrier den funkar fint fint efter flera år. 

Den är dok skit för mig skulle inte köpa den själv, så rek jag den?!   nej

Fridaaaa
0

#10 Ok bra att veta! Tråkigt att den är skit :/

[Forest]
0

11, frågar du min kompis säger hon inte den är skit ;) frågar du mig ja den är skit. Detta beror på att hennes hundar har helt annan päls mjuk rak päls mindre krävande maskin verkar behövas, hon har haft sin i 5 år. Så visst till din lilla fis kan den funka kanon till. Den är lätt,behändig och billig börjes säljer dessa vet jag med. (ps det är ändå garanti på saker i 2 år och viss ångerrätt antar jag även man har)

Fridaaaa
0

#12 Ja jag vet inte dock om jag vågar chansa heller, får då har jag inte råd att köpa en ny om den är skit :/ För ångerrätt brukar väl inte vara så länge? Däremot garanti brukar väl vara 1-2 år?

[Forest]
0

13 då hade jag satsat på en bättre maskin än denna billiga :)

Fridaaaa
0

#14 Finns inte så mycket pengar till det 😕 Annars har jag gjort det, Skolan börjar igen nu i september = kostnad för böcker och så också. Så annat som måste gå före dessvärre som är viktigare. Den trimmen jag har nu fungerar men hade behövt med smalare då det är krångligt i ansiktet nu :/

[Forest]
1

15 jag har stor maskin och jag klipper nos och tassar med den, det gäller att ha viss knick för att få det bra men det funkar. Själv funderar o vill köpa annan trimmer med men det kostar en del. Jag har annat jag "måste" ha innan där hör bilbur och dom är verkligen inte billiga. 🤪

Fridaaaa
0

#16 Ja vissa gånger går lättare än andra när man fick in rätt "knyck" men hon sitter gärna inte helt still då hon inte är förtjust i den så inte alltid lätt heller xD 

Ja sånt är inte billigt 😉 Inte mina skolböcker heller kan jag säga xD Men får ha denna trimmen så länge så får vi se annars….

[Teddies matte]
0

Kolla in Andis D4D, billig, men borde inte vara skräp heller.