Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettövrigt-ot
Läst 1610 ggr
molam
0

Tuggummi i Skägg.... Vad göra?

Visste inte vilken Grupp jag skulle lägga detta i, FLytta den gärna till rätt ställe! ^^

Men vi har en hund Som har fått tuggummi i HELA skägget och Mustachen  PGA idiotiska kusiner, Vi vill INTE klippa då han är en Utställningshund (Samma hund som gärna biter av sig skägget som jag skrivit i en tidigare tråd) Jag har Funderat på Kylspray, Men min oro ligger i att minsta lilla fel och man skadar hunden, så hur Sjutton ska jag få Tuggummit ur skägget, jag har Slut på idéer v-v

Tacksam för svar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saffran0Spice
3

Dränk in skägget/tuggummit i olja (oliv, mat, raps)  och ta en fintandad kam och försök att försiktigt kamma rent skägget =)

molam
0

Det har vi försökt Men tuggummit har torkat och sitter i Som bara den Sen är är Det inklibbat nästan till huden x-x

TjockaBerta
1

Kanske du kan kyla med en kylklamp eller isbitar istället för kylspray?

>>>Malum domesticum<<<

molam
0

#3 DEt var en bra idé Det hade jag ens inte tänkt på xD

molam
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tuggummit kom ut!!! men nu har jag en annan fråga xD hur ska vi få bort missfärgningen? Skickar med en bild så ser ni direkt vilken missfärgning jag menar

tjoopa
0

Galltvål kanske? Det är skonsamt för hår och hud men har hört att det ska vara rätt effektivt :) Annars vet jag att märket Plush puppy har en speciell "tvål" som tar bort missfärgningarna (man måste dock tvätta regelbundet), har själv den på mina killar. "Tvålen" kallas för Wonderblok :)

molam
0

Okay tackar! ^^

Cahira
0

Harligt att det kom ut!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
0

skönt att det gav med sig :) har du påsklämma som hårspänne 😃

molam
1

Jajjemen Påsklämmor är bra det! 😂 Dom flesta använder påsklämma på sina beardisar, Dom tovar inte som Gummisnoddar eller Pudelsnoddar och dom är inte lika lätta att få ut som en vanlig snodd xD Samt att det inte luggar lika mycket i pälsen på dom ^^

Cahira
0

Smart! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
0

10 pudelsnoddar är det såna små silikonsnoddar du menar?  dom trasslar man inte ur utan klipper av ;) Jag gillar snoddar i frotte  http://www.satchmos.se/product/628/snoddar-frotte-blandade-farger. jag har satt upp öronen när dom äter med påsklämma just för slippa att dom doppar öronen i maten det är lätt att dom annars försöker äta upp öronen om det är mat i don ;) Men smidigaste är att ta en avklippt strumpa och trä den som en polo vips är öronen säkert instoppade :D Hoppas att du får bort missfärgningen i skägget jätte söt hund och lycka till på utställningen :)

molam
0

Ja små Silikon eller om det är Gummi snoddar, vi har testat Frotte snodda men det sitter i max 2 timmar xD påsklämman sitta i några dar iaf x3

#11 Jajjemen ibland så är man lite smart! ^^