Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettpreparat-schampo-balsam-etc
Läst 5877 ggr
Elin-Li
0

Vilket schampo.

Vilken schamposerie använder ni till era hundar. Sriv gärna ras också

// Elin-li, 

tjoopa
0

Jag använder mest Bio-groom. Bra och billiga produkter som är skonsamma för hud och päls 👍 Ibland varvar jag med K9 competition men jag gillar Bio-groom mest 😛 Jag har en långhårig bichon havanais med tunna hårstrån som lätt blir flygiga och statiska.

Cahira
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Espree, jag är espreefrälst. :) Chinese Crested, dvärgschnauzer (benen), corgi/bc och collie/bc. De två senare har ett urfällningsschampo och ett brightening schampo för då de kissar på sig själv eller liknande. Jag gillar att hålla vitt vitt. Och för valpen så har jag inte valt ut nåt än eftersom han fortfarande har valpfluff. :) 

Kan hända att jag eventuellt byter schampo för kinesen, får se. Han verkar ha knepig hud trots att han är genetiskt puff.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Elin-Li
0

Har du provat esprees medicated eller tee trea serie? Jättebra för kännsliga hudar

// Elin-li, 

Cahira
0

Nej men det ska kollas in! Tack för tipset. :)

LinaK
1

Espree rainforest på min bichon havanais, han blir jätte fin i pälsen efter det och luktar så gott 👍

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fellfrosch
2

Espree rainforest här också, på en siberian husky däremot! 🙂 Han luktar jättegott i flera dagar efteråt 😃 Tyvärr har jag inget annat schampoo att jämföra med eftersom det är det enda jag har testat på honom.

[[Boris Sager]]
3

kw schampoo  & conditioner, Espree, Yorhireterriier schampoo & conditioner, Wella m. fl.

Alla  mina har olika pälsar och man, jag får prova mig fram.

Kelin
1

Har två Phalener använder Espree brighter mycket nöjd! Har tidigare använt bl.a #1 All Systems Professional Whitening serie.

Portie
0

K9s produkter använder jag till min portugisiska vattenhund. Verkligen superbra, hans päls blir så mjuk och lätthanterlig.

Amandla
1

#1 All Systems är det bästa jag använt, kör mest Super Cleansing Shampoo och Botanical Conditioner. Jag kör no poo på hundarna också förutom på mig själv, vill inte ha en massa silikoner och starka lösningsmedel på dem heller.

Catta-
0

Jag har pudel och har testat många olika med har fastnat för #1 all systems

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
0

Även jag använder Espree

hannapannah97
0

Jag har en dvärgschnauzer och vi använder gulsåpa (bara om han är smutsig, för det gör att pälsen håller sig sträv, rekommenderat av uppfödaren) men annars sköljer vi bara med vatten :)

MaaariaS
0

Espree använs här,jag har en chinese crested powder puff/papillon ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

taylor__lambert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

PCL eller Espree för mörkpälsade hundar används till min svarta cocker spaniel. Kommer testa K9's snart och se om det gör någon skillnad.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

zoolatri
0

Espree använder jag, till pudel och dansk-svensk gårdshund.

taylor__lambert
0

Kan väl tillägga nu att jag måste (eller snarare min mamma) schamponera hunden med "espree natural tea tree and aloe dog shampoo" dock är jag allergisk emot den då den innehåler kokos, men måstes användas på hunden mellan benen pga av sår som ALDRIG verkar vilja gå bort. Veterinären sa att det såg ut som hotspots men de har setat på honom i snart 2år och vägrar gå bort.

Cahira
0

#17 Raka omradet kort sa fukt inte kan sitta i palsen och garna med nan centimeter radie runt. Vissa anvander aloe vera, andra potatismjol och andra tvattar med vateperoxid. Om du kan torka ut omradet sa kommer fukteksemen forsvinna. Torka noga med fon efter bad och promenader i fuktiga omraden.

Elin-Li
0

#17 Raka rent och prova espree hot spot foam. Den blir som ett skum som du gnider på benen är du har hotspots med hjälp av en rund bomullstuss (sån man har till smink) och torka av med det skummet kanske tre-fyra gånger/ dag. det brukar hjälpa

Annars är det förmodligen någonting annat.

// Elin-li, 

SuperLimm
0

Espree rainforest använder jag till min cocker. Jag har en dille på att det ska vara samma scampo och balsam och många sorter som espree har finns bara som det ena eller det andra. Men jag är väldigt nöjd med rainforest. Har även testat silky show men upplevde att hennes päls blev så elektrisk av den.

I höst blir det förhoppningsvis en Eurasier valp. Får se om det blir samma schampo och balsam till henne. Förhoppningsvis kommer hon inte behöva badas lika ofta :D

Mvh Linn

taylor__lambert
0

#17 + #18 Rakat har jag gjort under ett år, vart bara värre. Vet inte riktigt vad det kan vara, aleo vera funkar inte, helosan salva funkar inte, talk puder funkar inte, espree hot spot foam testade vi också men funkade inte, så det måste ju vara något annat men vad? Tog tester också men det visade inget. Blir galen snart då det kliar ju något enormt på stackarn.

Cahira
2

Testa ge spannmalsfritt foder, ibland ar det foderallergi som blommar ut i form av eksem.

taylor__lambert
0

Nä spannmålsallergiker är han inte då hans foder som han har nu inte innehåller spannmål.

Jetaime
0

K9 Aloevera både schampo och balsam! Jättenöjd! Använder både på hunden (aussie) och katten (birma).

tjoopa
0

Vi har nu sedan ett tag tillbaka använt Plush puppy mer och mer, jättenöjd med allt hittills :) Luktar gott, bra och snyggt resultat samtidigt som det vårdar. Ett plus är att det dessutom är väldigt drygt då man behöver så lite för att få effekt :D

[Teddies matte]
1

#23 Testat färskfoder? Så det inte är t.ex. kvalsterallergi?

taylor__lambert
0

#26 han tål inte färskfoder, blir dålig i magen av det :/

[Teddies matte]
0

#27 Under en längre tid också? Det är ju vanligt att de kan bli lite konstiga i magen i början. Finns ju BARF också.

taylor__lambert
0

#28 har testat under ca 8mån tid med dessa olika sorter: vomoghundemat, mush barf och nordic bas, men inget som funkade och han slutade äta det efter ca en vecka, sen åt han efter en vecka utan mat, så la han av och så höll det på hela tiden med färskfoder. Han älskar ju pedigrees våtfoder… meeen dyrt i längden och magen blir jätte gasig.

taylor__lambert
0

Funderar på om det kan vara urin eller något annat…. då det endast är mellan benen och undersidan som det sitter. Det finns inte någon annan stans på honom.

villavilla
0

Min absoluta favoritshampoo på pudlar är Wild Animal (hette förut Kelco) och jag använder helst White Litening fast jag har svarta hundar :) Den ger bra struktur för pälsen och pälsen är lättare att ha tovfri. Mina favoritbalsamer är Moisturising balsam i Pure Paws classic line (finns väl inte längre) och Isle of Dogs Everyday Lush Coating Conditioner. Har även använt K9 aloevera men det var inget vidare för mina hundar. Ska testa Plush Puppy någon gång då jag hört gott om det.

LillPom
0

Jag har precis börjat använda Starfire's Glory shampo :) Underbart ! :) Men använder det bara till utställning :)

Ras : Pomeranian

JennyUtter
0

Jag har en Portugisisk vattenhund och använder parma.se's egna djuprengörande schampo och minkoljebalsam :) 

Är inte hel nöjd så nästa gång blir det nog något annat

koijaz
1

Har en portugisisk vattenhund använder mig av D101 och D103 använder också deras D104 utredningssprej är mycket nöjd och det luktar så himla gott!

[Estelle13]
0

Har storpudel och använder #1 all system till vardags för att pälsen blir mjuk och lättare att reda ut från tovor, till utställning använder jag pure paws amplify volumizing schampo och balsam som jag tycker ger lyft i pälsen.

semenius95
1

Ska börja med Espree Dog Silky Show shampoo/ balsam till min shih-tzu/lhasa apso nu :)