Klippa en flatte
Jag har en flatcoated retriever och dom har ju en väldigt lättskött päls. Det jag funderar på är alla partier där han blir långhårig på. Till exempel så är han långhårig bak i rumpan, lite tofsig på sidorna och fram på bröstet. Jag brukar klippa honom lite ibland så han ska se lite välvårdad ut. Men det blir sällan snyggt. Han är inte den bäste på att stå still så jag skyller på honom…😇Ni som är vana pälsvårdare - hur gör man för att få till en snygg frisyr?
Du har ingen som kan hjälpa dig att håll honom? försök klippa försiktigt och med bara sax toppen så att du inte klipper ända in till ''roten'' på saxen, lycka till ^^Med din söta vovve
I'm out 
#1 Det är nog ett bra tips, får muta sonen att hjälpa mig. Ska tänka på det där med saxen också, det låter smart. Och tack för att du tycker han är söt! ❤️Det tycker jag med. 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Investera i en effilersax/urtunningssax! Jag använder det på Digger bakom hans öron och liknande och man får en naturligare look. :)
http://www.haromi.se/palsvardsaxar-c-5_59.html
Jag gillar när det har en tandad sida och en vass sida men det brukar vara en smakfråga.
Jag snabbsökte fram en random video med sån sax, hoppas det hjälper dig, annars kan jag visa på Digger inom närmaste dagarna. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.