Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etiketttovutredning
Läst 1225 ggr
kanin och häst
1

Jobbig päls

Hej! Nu är det såhär att min ena kanin(långhårig) brukar få tovor på bröstet, och just vid "hakan"(vet inte vad man kallar det). Det är jättejobbigt att reda ut dem och har suttit i timmar för att få bort allt, men det kommer tillbaka hela tiden. Förstås reder jag ut det varje gång hon fått dem, men det är som stora klimpar, och det kommer på under en natt, ibland täcker de hela bröstet på en natt! Har ni några tips på hur jag kan göra?

Ett liv utan djur är inte värt att leva

MissanTissan
0

Raka den kanske hjälper :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

kanin och häst
0

Kanske skulle funka, men vet inte riktigt om hon skulle gilla det, hon är ju trots allt en liten kanin. Sedan gillar jag inte den stora skillnaden, just nu är hon en liten puff och det älskar jag! ''3 Men ska nog ta och klippa pälsen på bröstet lite.

Amandla
1

Nu vet jag inget om pälsvård på kaniner,men på mina pudlar använder jag alltid balsamsprej när jag borstar dem. Jag brukar ta en liten klick balsam (kanske en matsked) i en duschflaska och fyller den sen med vatten. Duscha lite försiktigt där tovorna är, och prova att borsta. Du kan låta balsamsprejen sitta i några minuter om det hjälper bättre.

kanin och häst
0

#3 tack för tipset, ska testa! :)