Tema: Djur som fäller
Tematråden för hundar, katter, etc som fäller och pälsvården som följer med det.
Även collie och sheltie passar nog bäst i denna kategori eftersom pälsen inte tovar som långhårspälstråden gör.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Flynn fick svansen och magen klippt nu för någon timma sedan.. Före och efter bild återkommer jag med🙂
-
#1 Härligt! 👍
Jag har en sak som fäller konstant, hur mycket som helst, hela året. Undrar om det kan vara blandningen golden/labbe/pudel? Borde borsta honom flera gånger i veckan men blir väl kanske knappt en gång i veckan 😕
Du kan testa esprees fällschampo och se om han fäller mindre. Jag älskar det på mina fällhundar. :) Får bort mer på en gång så man slipper det där konstanta. Och en furminator också tror jag skulle bli en perfekt kombination. :)
Tack så mkt för tips! :) Finns det att köpa i vanlig djuraffär eller på veterinärklinik?
Dom flesta djuraffärer brukar ha espree, annars kan du beställa från animail, häromi och andra onlinebutiker. :)
Okej, tack! :)
Hoppas det funkar bra för dig. I denna tråd kan du se hur effektivt det är. Jag lovar, det är verkligen sådär effektivt! Ha en bra hårfälla i badkaret/duschen!