Pälsraser
Jag skulle vilja ha tips på olika pälsraser, eftersom jag börjat intressera mig mycket för pälsvård.
Innan ni kommenterar; Kolla så rasen inte finns redan. När tio olika personer skriver Pudel eller Bichon Frise blir det lite enformigt :P :)

Tibetansk terrier, dubbelpälsad ras. Ett rent h*lvete när dem bytar till vuxenpäls. ;)
Skrev massa raser i din andra tråd så skriver bara chinese crested powder puff här. :) Men tibbeterrier, bichon havanais, amerikansk cocker och shih tzu eller lhasa apso är värda att nämnas också. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Yes, de du skrev i förra tråden har jag uppskrivna! 👍
Powderpuffen hade jag glömt faktiskt! Den har typ den typen av pälsvård jag är intresserad av också!
Puffar är tillåtna att ha både stående och hängande öron. Om du vill ha stående öron rekommenderar jag att hålla öronen nedrakade tills hunden bytt alla tänder och sedan successivt låta håret växa och se om de är starka nog att behålla sin behåring. Eller fortsätta ha dom rakade. :)
Jag lägger väl in portugisisk vattenhund då eftersom jag har en själv. MYCKET pälsvård, speciellt dom första 2-3 åren skulle jag vilja säga då dom byter päls. Vissa tovar dock mycket hela livet, andra i perioder och vissa tovar inte mycket alls. Min Hugo tovade mycket dom första 3-4 åren men nu tovar han nästan inget alls men förebygger såklart genom att borsta några gånger i veckan. Har Hugo nerklippt just nu men får se hur jag ska göra i fortsättningen, om han ska vara lejonklippt eller kortklippt. Han är snygg i både och!
Vilken snygging du har där Portie!
Vart kommer han ifrån? :)
#7 Tack, han är en riktig snygging! Han kommer från Drömtorpets kennel i Östersund :)