Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettövrigt-ot
Läst 1068 ggr
[Teddies matte]
0

Hur gör ni? Stora hundar.

Är nyfiken på hur ni med stora hundar, eller ni som friserar stora hundar gör med bordet, ifall ni inte har ett elektriskt trimbord? (Eller kanske har sett några fiffiga lösningar någon annanstans?) Då tänker jag alltså på att få upp hunden på bordet, när det gäller en väldigt tung hund eller en hund som annars bara är svår att få upp på bordet.

Cahira
0

Puttar upp denna, ursäkta att den inte fått svar. Jag har ingen bättre lösning än att sitta på golvet om jag inte har ett bra bord.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kelin
0

Nu har jag ingen aning. Men på utställning brukar många ha lägre trimbord som hunden ställer frambenen på sedan lyfter dem bakdelen. Vet någon som har booster bath hemma med stegen till. De jag känner med stora hundar sitter oftast på golvet.

JennyUtter
0

Hundar som är besvärliga att få upp på bord har jag satt mig på golvet med :)
Men kan tänka mig att man kan be dom hoppa upp på en stol och sedan upp på bordet, då blir det inte så högt och man kan lättare hjälpa hunden upp, om man inte har elektrisktbord

[Forest]
1

Bekant som klipper större hundar inför utställning har gjort ett trimbord med kort ben hon sitter sen själv på en pall, det är nog inte den ultimata arbetsställningen hon får men bättre än ha dom på golvet iaf

[Juel70]
0

Ja bygga en egen liten trappstege upp till bordet borde ju vara det bästa.