Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettallmänt
Läst 1099 ggr
[Teddies matte]
0

Hur ofta byter ni klippmaskin?

Hur ofta hamnar ni köpa ny klippmaskin? Nämn gärna vad ni haft för märke och modell, hur länge de hållit.

[Forest]
0

Jag har två maskiner nu, en Oster golden A5 den är pålitlig maskin som jag tyvärr har skruvat isär och får den inte att funka som innan 🤦‍♂️ Sen har jag en Andis pulse ion för finputs. Men efter skruvat nu så kommer ostern lämnas in och jag sak passa på att kolla på en annan maskin. Jag klipper bra på skoj våra hundar samt andras hundar i viss mån om tid.

Cahira
0

Jag investerade i en moser max 45 från parma ( http://www.parma.se/klippmaskiner_hundar/moser/moser_max_45_17/ ) samt skär och så länge jag kommer ihåg att olja går det superbra. Jag behöver nog köpa nytt 10 skär men maskinen funkar sjukt bra. Jag använder bara första hastigheten och den klipper hur bra som helst och är tystgående och tar väldigt lång tid att bli varm, speciellt på lägsta hastigheten. Haft den i tre år nu och jag använder den både på Ixxi, Frodo och mig själv. Distanskammar ftw. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Kan tillägga att jag valde den för att jättemånga dvärgschnauzerägare rekommenderade den i en dvärgschnauzergrupp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Teddies matte]
0

Undrar eftersom jag har haft min nuvarande Andis AGC 2-speed i ca 4 år som nu slutat fungera, hade väl trott den skulle hålla lite längre, men har fått hem en i super-varianten nu, så bara att köra vidare då.

Amandla
0

Jag har haft min Andis AGC 2-speed i bortemot åtta år nu, och den går klockrent. Den är använd ofta och får emellanåt jobba ganska ordentligt men har aldrig krånglat. 

Prova att skicka in din maskin på service, du kan ju alltid sälja den sen.