Tvätta häst med ketchup
Någon som har provat? Om jag hade en skimmel nu skulle jag ha testat direkt för det är ju inte lätt att få bort de gula/bruna missfärgningarna🙂
http://www.hippson.se/artikelarkivet/hippsonnews/tvatta-skimmeln-med-ketchup.htm
Oj vilket intressant trick! Har ingen skimmel men har ju ljus häst och vita delar på painten. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Nu har jag läst! Min haflinger lär få detta i sin svans sedan. :)
Det skulle vara jättekul att höra om det fungerar eller inte🙂
Jag klippte bort äcklet och tovorna när hon kom hit för hon är så ung och o-stillastående att jag hoppas på att kunna träna henne mer hantering så då hoppas jag att kunna testa. Men har testat ketchup på rost och liknande så det funkar säkert! :)
Jag har haft detta på brunstig shettis svans, det funkade kan jag säga men helt vit vart den inte. Detta sto lyfte inte sin svans så bra när hon kissa värre när hon vifta på svansen vid brunst ;) Det bästa var att ta på sig diskhandskar ta en hink med ljummet vatten + schampo och doppa ner hela svansen i flera minuter för lösa upp allt. Jag ställde ut henne men då brukade jag ha silverschampo i hennes svans. Hon fick mycket sällan fläckar av bajs/kiss då hon gjorde sina behov i ena hörnet i boxen.
#5 Intressant! Men det funkar alltså bättre med att låta det ta lite längre tid i en hink med schampo då🙂
6 Mjo hennes svans var jätte tjock och rätt brunstig klibbig svans därmed hinken och schampo behändigare än hälla på ketchup. 😎 På fjording tog kompisen ofta ketchup på skinkan eftersom hon gärna lade sig på en bajshög. Och hon vart fin :)
Hink och vatten försökte vi sist, jag har inte behövt försöka på ett tag nu. :) Men bajsfläckar kanske vi testar! :)
Kanske funkar på hundarna med? ☝️