Annons:
Etikettpreparat-schampo-balsam-etc
Läst 1434 ggr
Cahira
2015-02-13 00:15

Espree Simple Shed

Jag lägger upp denna i sajtens Lexikon för det är ett schampo (och solution) som jag rekommenderar till alla som har fällande raser eller om man ska strippa ned en strävhår totalt och få ullen och håren att släppa lättare. 

Jag såg denna video, testade och jag avslutade Diggers fällande med ett bad och en kamning med Mars Coat King. Apache fick jag bada och borsta några dagar i rad eftersom han fäller mer men det är verkligen en mirakelprodukt för att påskynda fällningen!

För de som inte är jätteduktiga på engelska så kan den användas på alla raser utom de som inte fäller, t.ex. pudel eller bichon. Jag vågar inte svara på om den mjukar upp texturen på sträv päls eller ej, men om hunden ändå ska ryckas ned så kanske det inte gör någon större skillnad.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Vaargen
2015-02-13 01:00
#1

jag har en strävhårig jack russell terrier, fäller dem mindre av detta eller vad?

Cahira
2015-02-13 01:03
#2

Pälsen släpper lättare på strävhår som ska ryckas ja. :) eller underullkammas (om man gör det på jrt?)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-13 04:15
#3

Puttar upp denna med ett hett tips!

Schampot (det finns schampo och solution och jag kör på bara schampot) innehåller balsam så medans det är i pälsen - borsta hunden! Då får du mer i borsten än du får i avloppet och några trassel försvinner samtidigt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
2015-06-14 07:46
#4

Jag har rek detta schampo till en Curly coated retrievern då du talat så väl om detta schampo 😃

Cahira
2015-06-14 19:20
#5

Hihi. 😇 Att borsta medans schampot är i pälsen rekommenderar jag, gjorde det till digger nyss och det var skönt att få lös det innan man sköljer och får det i avloppet. :) Använde en vanlig borste med stålpiggar på honom. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: