Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettövrigt-ot
Läst 1042 ggr
Lyan
2015-06-24 23:43
1

Välkommen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta vilken underbar sötnos jag har fått hem :-D Hon heter Poppy <3 Hon är fem månader gammal, blandning mellan chihuahua och toypudel och kommer troligen inte väga över 2kg som vuxen.

Fast jag kan inte bestämma mig om hon ska fortsätta heta Poppy eller om hon ska heta Sassy. Jag har länge velat ha en vovve som ska heta Sassy och Poppy är egentligen inget namn jag gillar men Ping och Poppy låtar bra ihop och när jag tittar på henne så är hon lika mycket en Poppy som en Sassy vilket gör det jättesvårt att välja. Kanske det blir en Popsy :-P

Hon ligger nu i mitt knä och torkar för hon fick ta ett snabb-bad när vi kom hem för hon luktade ganska illa. Hon är ganska rädd men verkar ha somnat nu. Inte lätt att flytta när man bara har bott på ett ställe i hela sitt liv. 

Ping vet inte riktigt vad hon tycker. Hon är nyfiken men lite avvaktande och nu vill hon inte ligga i mitt knä för Poppy/Sassy ligger här så Ping ligger vid mina fötter.

Det har varit en lång dag så snart blir det sängen för hela gänget!

Cahira
2015-06-25 01:19
1

Vad söööt! Välkommen säger jag också! Ska bli kul att följa hennes uppväxt! Om du vill ha en Sassy så kör på det om Poppy inte är något du klickar med. Ping och Sassy funkar ju bra det också. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lyan
2015-06-27 20:47
0

Det blev Poppy ^^ 

Det är ganska jobbigt att anpassa sig till en ny hund men Poppy utvecklas och anpassar sig så fort att jag märker skillnad från timme till timme!  Hon är jätteduktig men mycket är fortfarande läskigt. Kisseriet har det varit mycket problem med för hon har Verkligen Inte velat kissa så sedan i onsdags har hon bara kissat fyra gånger :-O Och då är två av gångerna idag. Bajsar gör hon dock som en hel elefant!

Ping börjar också mjukna lite och har busat lite med Poppy och hjälper mig att visa hur man tex går igenom dörrar och hoppar upp och ner för saker. Eftersom Poppy är uppvuxen i en stooor flock så följer hon Ping mycket bättre än vad hon följer mig.

Idag har hon också tappat sin första tand här så nu är alla incisiver tappade.

Jag som aldrig skulle ha en kortbening eller semilånghår om det inte var en tax och absolut inte chihuahua sitter nu med en kortbent, korthårigt semilångig chikopia fast med hängande öron XD

Lyan
2015-06-27 20:49
0

Jag har också vägt henne och hon väger hela 1780g 😃

[[Boris Sager]]
2015-06-28 05:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jattegullig! Jag har ocksa en mix Chi/ Pudel. Ser mer ut som Pudel.

Cahira
2015-06-28 05:14
0

Vad kul att det går framåt med Poppy! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.