Artikelbilder sökes!
Vi vill gärna ha bilder vi har tillstånd att använda i artiklar (tillstånd av fotograf är viktigt då vi måste följa copyrightlagen). Vad som söks hetast just nu är en bild på en strävhårig hund för följetongen så det inte bara blir Ixxi på bilderna. Men alla typer av pälsar tas gärna emot, och alla djurtyper, smutsiga, långhåriga, korthåriga, fällande, nakna, nedklippta, fullpälsade, verktyg ni har, ja allt som har med pälsvård att göra som kan användas i en artikel.
Om ni har pälsvårdstips som kan tas med i artikel med bilden, skriv det i inlägget eller i PM till mig.
Vill du bli artikelförfattare? Hör av dig så kan vi prata om det! En artikelförfattare är en medlem som har rättighet att skriva artiklar helt enkelt. :) Om du har idé för en artikel eller flera spelar ingen roll.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Två dränkta pappisar :p
Mer papillon päls: Finpäls valppäls "Skogspäls"
Toppen! Kan du lägga in skogspälsen på nytt kanske? Den har annan form och storlek än de andra så då blir bildspelet lite förvirrat. :)
Haha jag blir inte klok på dessa bildspel :p hoppas det blir bättre nu Ska försöka fixa lite strävhårigt åt dig också^^
Kan tillägga att Pin (den större) har fått kritiken "bra pälskvalitet" på utställning :p Här är ett par extrema skogsbilder också, dålig kvalitet men dom är rätt roliga. Det här va efter ett lyckat viltspår xD
Toppen bilder. :) Alla bilder uppskattas just nu så det blir mer än bara mina hundar på bilderna känner jag. :) Vill ju ha hela forumet involverat om jag kan så alla känner sig varmt välkomna. :) Alla djurslag och annat.
Alla djurslag, jag är så insnöad på hund så jag hade inte tanke på annat, jag har ju katt också! Sibirisk katt
Vad vacker hon är! Vänder bilden åt dig. :)
Tillägger: Bilder på flätade manar och svansar på häst vore intressant om någon har det liggandes.
#8 tack! :D
Strävhårig Norfolkterrier
#12 Wow! 😮 OT: hur många timmar per vecka lägger du ned på den pälsen? Hur många gånger i veckan och hur många timmar per gång?
For min del kan du ta alla foton jag skickar har pa sajten om du vill. Skickar bara foton som jag tagit sjalv.
#14 Toppensnällt. :) Tack :) Även om jag inte kommer minnas vart de finns. *S*
Jag blev tipsad om http://www.publicdomainpictures.net/ och https://pixabay.com/ för artikelbilder, gratis domänsidor. Nu blir det plötsligt lättare att få ihop artikelbilder utöver de fina ni lagt in. :) Får se vad jag kan skrapa ihop med era fina bilder härnäst!
Vill du ha något marsvin så bara hojta till :-)
Jag vill gärna se Marsvin :)
#17 Skulle inte vara helt fel :)
Fast eftersom jag har drygt 5000 marsvinsbilder så det behöver vara lite mer specificerat än bara "marsvin" 🤪
Bilder som kan kopplas till skötsel. Du får gärna bli artikelförfattare och skriva om marsvinsskötsel och välja ut dina bilder själv om du vill. :) Kan lägga till dig om du är intresserad. :)
#21 Tror inte att jag klarar att skriva någon artikel tyvärr
Ingen fara. :) Du kan ju kolla igenom skötselbilder iallafall om du har några. :) Även andra bilder tar jag gärna emot. :)
#13 - jadu.. Kanske 5-6 timmar totalt per vecka.. Det är inte jättemycket pälsvård på min tik då hon har en kanonbra pälskvalité! Baden är väl dem som tar mest tid. Runt 4h brukar det ta!
**Med vänlig hälsing
**Linnea Berg
Snyggt! ✨