Bildtråd: Flätor
Jag verkligen älskar flätor så detta är en bildtråd för flätor! Stor bonus om någon har flätade manar och svansar på sina hästar men jag vill se flätor från alla möjliga djur. :)
Använd bilder ni har rättigheter till. Om ni hittar bilder från nätet måste ni länka in källan ni hittade bilden på. Tack på förhand!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Följer. 😃
Men gud vad smart att fläta svansen! 😮 Är du intresserad att skriva en artikel om hur man gör och hur man flätar de olika flätorna? 😇
#4 Svansen har jag mest flätat för att jag haft tråkigt :-P Hon brukar inte ha flätad svans (men det hade varit mycket praktiskt ibland! Speciellt när hon bajsar på den -.-)
Jag är inte så bra på att förklara så är nog inte lönt att jag försöker skriva någon artikel men det finns tutorials på youtube på de olika flätorna :-) Femflätan har jag inte gjort på evigheter, glömmer alltid hur man gör för den är så svår.
Tack för länkar!
Jag kommer absolut lära mig fläta svansen på Frodo inför vårgeggan! Fy bubban vad äcklig den svansen blir när det är vårgegga. 😮 Är det inbakad du har på svansen där? :)
#6 Så lite så :-)
Ja, det är inbakad fläta. Provade att göra en utbakad på Pings svans nu (för hon bajsade på den >< Lite komiskt för hon har inte bajsat på den på säkert ett år och så gör hon det dagen efter jag skriver det XD) men det ser inte ut att hålla lika bra.
Ett tips dock är att inte fläta alldeles nybadad päls för den glider bara mellan fingrarna. Eller fukta den lite om den är nybadad, då får man bättre grepp (men då blir den jättelockig när man släpper ut flätan)
Bra tips, tack!
Jag måste först lära min slyngel att ligga still innan jag kommer så långt. 😇 Tålamod är inte hans starkaste sida om man säger så.
Putt
Hittade lite bilder på Pings öron :-)

Nemo med flätad svans så han inte skulle dra in så mycket skit utifrån. Har flätat Fjant en hel del men tyvärr har jag nog varit dålig på att ta bilder på det.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Haha, så söta! Och kreativa! När jag hade häst gjorde jag en del flätor och knoppar, var faktiskt på hästsvans jag lärde mig att göra inbakad fläta! ;-D Men har tyvärr inga foton på det. Har flätat men systers hår en del, hon har hårförlängningar. Har lärt mig en del flätningar på Youtubekanalen Luxy Hair, jag tycker de är väldigt pedagogiska. Dock är det ju för människor men det kan ju funka ändå. Tex lärde jag mig att snygga fiskbensflätor faktiskt kan vara superenkla att fläta! Gissar att någon någonstans har både Youtubekanal och instagram för djurflätningar dock, gäller bara att hitta!?
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Så otroligt kul att se all kreativitet i den här tråden! :) Jag är värdelös på flätor så ser fram emot att kunna öva när Frodos crest vuxit tillbaka. :)