Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etikettallmänt
Läst 1093 ggr
JonnaCecilia
2015-10-18 22:41
1

Lerigt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Var på promenad med mamma och hundarna igår. De hoppade i en damm som var mer lera än vatten i. Resultatet för mammas hund, en Eurasier, var ju inte så farligt. Hans tassar blev leriga liksom. För Alizza var det desto värre, hon var såå nöjd! Hälften svart och hälften vit ;D Jag skrattade så åt henne, och fick sedan tillbringa halva eftermiddagen med att duscha och kamma henne… Löv, barr, frön, kvistar, tovor… Den pälsen kommer tyvärr klippas av i veckan när min Andis 2-speed kommer ;) Har beställt ett skär nr 3 också och fick tips att köra det medhårs för lite längre längd på pälsen. Vill ju ha kvar lite fluff! :) Bjuder på en bild på min svartvita fluffiga hund ;) Och en när hon frenetiskt torkar sig på "sin" kudde.

[Hästhoven]
2015-10-18 22:44
0

Oj, det en lortig vovve du hade, hahah 😂

Stallmima
2015-10-18 22:47
0

Hahahaha   😂   kan tro du hade kul åt denna syn, hoppas hon tyckte badet var lika skönt som lerinpackningen

JonnaCecilia
2015-10-18 22:48
0

Haha, ja visst var hon! xD Men kul hade hon, tills vi kom hem och jag satte henne i badkaret, då var hon inte lika glad ;)

JonnaCecilia
2015-10-18 22:50
0

#2 Bad, eller dusch blir det väl snarare, är hon inte lika förtjust i! Men att torka sig är desto roligare, helst om jag blåser henne med hårtorken samtidigt ;D Stängde jag av den så stannade hon och tittade förnärmat på mig tills jag satte på den igen!

[Hästhoven]
2015-10-18 22:53
2

#4: Känner igen mig från min ena vovve,

också en "vit liten diva", faktiskt ganska lik din lilla tjej. Hon älskar när man torkar henne med hårtorken 🙂

Cahira
2015-11-01 22:46
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahaha ja det känns igen! 😂 Vår lera är kobajslera på våren (frusna lortar som tinar upp tillsammans med leran) så han luktade ju inte parfym precis.. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JonnaCecilia
2015-11-01 23:01
0

Cahira, den har gamla gölen luktade inte direkt mumma heller, och som vanligt hade jag glömt ta med filt/handduk och naturligtvis blev min lilla valpis trött och ville upp i knät en stund (jag är alltså rullstolsburen för de som inte vet). Så jag blev också snygg och lerig, och sen helt genomblöt av duschen som fick för sig att jäklas… Slangen hoppade ur munstycket och sprutade vatten över hela mig. Var rätt slut den kvällen kan jag säga ;-) Hästhoven, skönt att jag inte är den enda med en vit liten diva :-D Lägg gärna upp bild på din! Alizza är nu kortklippt och lite enklare att tvätta iallafall. Lite. Eller enklare att torka kanske, duschen är hon ju inte förtjust i ;-)