Jättefina! 😍
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Åh vad fina. jag saknar dotterns små grisar dok var dom blandraser och inte alls så fin päls som dina men goa o söta var dom. ❤️
Vad fina de är!! Mycket pälsvård?
Tass Josephine
#1 #2 Tack :-D
#3 Tack! Faktiskt inte :-) Ska man ställa ut dem så är det mycket pälsvård för då måste man ha pälsen upprullad men ska man inte det så brukar det räcka med att klippa rent i rumpan ordentligt (vissa är extrema på att pinka på pälsen) och hålla pälsen lagom lång. Enstaka av mina djur kan få tovor (det beror mycket på vad de har för pälskvalité, ju mjukare desto större risk för tovor) men oftast får de inga tovor så länge pälsen inte är för lång och smutsig. Håller man pälsen i den längden som den grå på handduken har så är det i princip obefintlig pälsvård mellan klipptillfällena och det är också sällan som det behövs badas om man inte ställer ut.
Nu är det äntligen bestämt vilka som ska med till SM i slutet av maj :-D Efter mycket beslutsångest valde jag att hålla antalet nere till fyra. Hellre kunna lägga mycket tid på varje djur än att stressa runt som en tok. Det är dessutom 60mils enkel resa så jag vill att de ska få så stor plats som möjligt i transporterna och förutom en så är alla mycket resvana och har många mil och utställningar i bagaget. Eller ja, Ninn har också utställningar och mil bakom sig (hon är champion) men hon är lite ringrostig då hon inte är utställd på 2år och bara har bott här sedan sista november. Xíexie och Yokan är egenuppfödda och Chache är import från Tjeckien.
De som följer med är MGP Trumpeta Garnet *Chache*, PoY3-14 MGP Lyans Yokan, SCH Nightmare's Copyright *Ninn* och MGP GK Lyans Xíexie.
Vilka snyggingar! Lycka till i förskott. :)
Lycka till på SM med godingarna hoppas det går riktigt bra för alla :) 😃
Tack :-D Hoppas naturligtvis på att det går bra men brukar alltid vänta mig att det går skit för att inte bli så besviken om det inte går bra. Ibland när jag tycker djuren är superfina så kommer de sist och ibland när jag funderar på att lämna dem hemma för jag tycker inte att de är i superform så går det jättebra. Får också enorm prestationsångest så kommer att försöka se hela SM som ett roligt äventyr och lämna alla förhoppningar om bra resultat utanför (sedan om jag lyckas är en annan fråga :-/)
Igår var det genomgång med kloklippning, vägning och bad för de som behövde det. Jag var ingen populär matte efter det 😛
Försök att inte sätta så mycket självpress på dig själv. :) Du ska bara visa upp dina fina älsklingar för människor som tycker om marsvin lika mycket som du gör. :) Om du håller den tanken i huvudet så kanske de visar upp sig extra fint också! :)
8 Se det som rolig grej och bra reklam för dina trevliga marsvin. Ta det inte hårt om det inte går som du tänkt dig, jag tycker det är så svårt o veta vad domare tycker är bäst/finast :)
Kan tänka mig att du inte vart så jätte poppis matte när man trilskas med bad o kloklippning 😎
Jag har lugnat mig massor när det gäller prestationsångesten, innan satt jag alltid med självmordskänslor och storbölade dagen innan utställningen. Nu försöker jag att hålla all prestation borta men det är jobbigt när jag verkligen har tyckt att någon är i superform och det går skitdåligt.
Målet med utställningarna är att träffa folk och ha det trevligt, vinner jag något så är det en bonus :-) Fast lite tråkigt är det naturligtvis när det har gått superbra i två år och så detta året så går det skit :-/
12 Oja träffa trevligt folk och prata är alltid trevligt, att det går bra är väl lite bonus men har trots allt samma vän hem igen oavsett hur det gick :)
Vilka underbara bilder! ❤️ Håller tummarna åt er! :) Vilket datum är SM?
Tack :-D Det är 30-31 maj men vi kommer att åka 29:e och komma hem 1:a juni eftersom det är så långt bort
Oj vilka vilka fina rosetter o vinster svinen tog hem 🐖😉 Fina bilder kul att du delar med dig av dom. Det kanske är några som undrar lite vad krävs det för att ställa ut sitt marsvin finns det att läsa här inne på sidan 🤔 Tänkte att kanske detta taggar lite för köpa sig vad som krävs ( antar minsta kravet är att den har en stamtavla?) för att testa på att ställa ut sitt söta marsvin. Hoppas du delar med dig av hur det gick och om du tar lite kort även visar dom. För oss som inte är så med hur det går till på en utställning så är det ändå väldigt roligt att se lite 😃
OT : Hur mår lilla Ping, är hon på bättringsvägen? Sorry ot men hon är så söt att man tänker på henne varje gång man råkar se dig på forumet ;)
Det är roligt att få med en hope rosetter och silverkort hem ^^ Några BIS pet 1 har vi lyckats norpa också :-D
Jag ställer mest ut mina marsvin i petclass. Där får man ställa ut alla marsvin och de bedöms efter hur välskötta och trevliga de är. En bra kropp (man brukar säga att marsvinen ska vara byggda som en tegelsten eller skogaholmslimpa) väger tungt i bedömningen. Klorna ska vara välklippta och tassarna mjuka och utan förhårdnader. Öron, ögon, talgkörtel, hud och päls rena. Marsvinen ska vara trygga i situationen, gärna utåtriktade och nyfikna men kolugna pösmunkar funkar lika bra.
En annan klass jag ställer i är klippt långhår. För att få ställa långhår i rasklass så måste de ha sina babytoppar kvar och för att skydda pälsen så rullar man pälsen i "papiljotter". Detta är inget jag har någon större erfarenhet av. Dels för att jag inte tycker att det är snällt men också för att jag helt enkelt inte har några djur att ställa i ras för mina är klippta. En rulle i rumpan tycker jag är okej, men inte rullar på sidorna. Fram till de är 5-6månader klarar de sig med rumprulle men sedan måste man börja rulla sidorna för att inte pälsen ska bli förstörd. Pälsen växer 2-3cm i månaden i hela marsvinets liv.
Klippt långhårsklassen är för klippta marsvin över fem månader. Pälsen måste vara minst 10cm lång för att kunna bedömas ordentligt. Klippta marsvin kan inte bli Champion, de blir istället GuldKlippt.
För att ställa i andra klasser än pet så krävs stamtavla. Stamtavla på marsvin funkar inte som på de flesta andra djur utan man kan registrera alla marsvin som följer rasstandard oavsett vad de har bakom sig och det kan födas flera olika raser i samma kull. Ett undantag är rasen lunkarya (som förövrigt är den enda svenskättade rasen) som man gör allt för att hålla renavlad, detta för att inte riskera att få in andra strävhårsanlag som kan förstöra pälskvalitén. Rasuppfödare avlar dock för det mesta samma ras eller syskonras med varandra för att veta på ett ungefär vad man får och för att kunna förbättra rasegenskaperna.
Jag avlar mot rastypiska djur men har valt en väldigt krånglig väg dit :-P Mitt mål är trevliga, sunda tegelstenar i rätt färg och samtidigt hålla liv i min linje som härstammar från mina första marsvin jag köpte när jag flyttade hemifrån. Sista tiden har jag dock haft lite otur. Pappan till sista kullen visade sig tyvärr inte vara så bra som jag hoppades och mycket från honom har slagit igenom hos ungarna och mamman har sista veckan visat lite symptom på hormonknas. Hennes bror verkar dessutom inte fatta det där med att para så i lite panik så satte jag en av ungarna i sista kullen med honan. Jag är egentligen emot att para en så ung hane men eftersom Ai inte fått till det på så många försök så har hennes ålder dragit iväg och hon är nu egentligen på gränsen till för gammal för första kullen så detta är sista försöket. Nu sitter jag med fjärilar i magen och hoppas att hon är dräktig. Sedan blir det en lång tids utvärdering för att se vad som har gått i arv.
Tackar för bra info om utställning 👍 Åh skönt o höra att hon mår bra lilla fröken, hon jätte söt liten tös ❤️
Jatteintressant lasning! Sa mycket jag fick lara mig, hade marsvin nar jag var yngre. Haller tummarna for er!
Vilken sötnos. ❤️
Så söta alla dina djur är! Lycka till i helgen!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
*nyfiken på hur det har gått* 😎
Jag har ocksa tankt pa dig och dina fina marsvin. Hoppas ni hade en harlig dag!
Samma här, hoppas det gick bra!
Oj, har glömt att uppdatera! Allting gick bra men det var väldigt stressigt med både SM och välgörenhetsutställning på samma helg samtidigt som det var så långt bort.
På SM fick vi nöja oss med två silverkort i pet men på välgörenhetsutställningen blev det tre silverkort i pet, ett silverkort i klippt långhår och Yokan blev BIS pet 5 :-D
Den 13/6 var vi på ännu en utställning, både en vanlig officiell och sedan inofficiellt klubbmästerskap och där tog mina små grisar hem storkovan :-D Alla fick silverkort i pet och Inari och Ninn som även ställdes i klippt fick vars ett silverkort och blev båda GuldKlippta. Chache blev BIS pet 1 i både KM och den officiella utställningen, Mira blev Bästa ostandard 1 och Inari blev Bästa klippta 2 i den officiella. I KM blev mina BIS pet 1, 2, 4, 5 och 7!
På bilden väntar vi på tåget till SM. Jag, Ping, mina fyra marsvin och 13st leveransdjur. Fullpackat deluxe!
Stort grattis!! 🏆
Grattis, grattis! Jatteduktiga!
Ni ser verkligen taggade ut både du och Ping 🙂 Säger stort grattis och lycka till med nästa utställning 😃
Tack :-D Nu dröjer det ett tag till nästa utställning, antingen blir det en utställning i augusti eller så väntar jag till nordiska mästerskapen i september. Det var meningen att jag skulle åka på en jättestor utställning i juli men det är så mycket annat inplanerat i juli plus att jag planerar en ny vovve så jag känner att det blir för stressigt. Marsvinen kan också behöva en paus från allt resande så nu tar vi sommarlov :-)
32 spännande :) får man fråga vad det är för litet nyfiket vad för ras som väntas flytta in 😉
#33 Jag ska iväg imorgon och kolla på två blandrastikar mellan chihuahua och toypudel, 5månader gamla. Har tidigare tittat på en annan blandrastik men det sa inte KLICK trots att hon var alldeles underbar så får se om det säger KLICK imorgon.
Har även letat renras men det är så svårt att hitta i rätt storlek, ålder och pris. Vill helst inte ha valp utan 6-24månader gammal så de jag ska titta på imorgon är lite för unga men fastnade verkligen för dem i annonsen.
Lycka till!
Håller tummarna för klicket och hoppas allt går som du hoppas :) Du får sen skapa egen tråd om hund(arna) 😉
Efter mycket beslutsångest så bestämde jag mig trots allt att åka på dubbelutställningen i augusti. Jag lyckades hitta en att samåka med så det ska bli skönt att slippa släpa på säckakärra med burar, foder, strö, annan packning och två hundar på tåget!
Det var också mycket beslutsångest över vilka som skulle få följa med men det blev till slut Yokan, Chache, Ninn, Mira och Jackie. Yokan och Chache är verkligen veteraner vid det här laget och tanken är att pensionera dem vid årsskiftet. Alla kommer att ställas i pet och Ninn även i klippt och Mira i ostandard. Så nu blir det till att trimma Mira :-/ Hon tycker verkligen inte om det och jag får så dåligt samvete varje gång så jag får se hur länge vi står ut med att ställa i ostandard för att sedan hålla det till bara pet. Hade hon varit ful så hade det varit lätt men hon är så fin att det finns chans för många vinster.
Det kommer också att vara nervöst att vara iväg en hel helg då Xíexie är dräktig och fick en stroke för någon vecka sedan och Pruð börjar bli väldigt skröplig men de är i goda händer då både min mamma och en vän kommer att kolla till dem ordentligt.
Det blir också första utställningen och långresan för lilla Poppy men jag tror att hon kommer att klara det bra.
Stort lycka till!!! De är så fina alla dina marsvin🙂
Du rapporterar med foton ?
Låter som du har en bra plan :) Lycka till!! :)
#38 Tack :-D
#39 Jag ska försöka komma ihåg att fota, är verkligen dålig på det :-/
Men jag kan lägga in bilder på alla marsvin som bor här så länge ^^

Äldst är Lyans Pruð. Hon är en egenuppfödd sheltie på 81månader i lite obestämbar färg. Efter mycket om och men så har vi kommit fram till att hon troligen är aa bb cdch E- pgp s-, dvs. grey pgp sepia/white. Pruð är den enda som finns kvar av min gamla satinuppfödning och hon börjar bli väldigt skröplig så jag tror inte att hon kommer att leva så länge till :-( Hon är en väldigt snäll och försiktig dam som helst vill ligga i sin myspåse hela dagarna.

Chache heter egentligen MGP Trumpeta Garnet, hon är en grey sheltie på 50månader och är född i Tjeckien. Jag köpte henne som avelshona men då hon tyvärr visade sig vara satinbärare blev det ingen avel på henne. Hon har istället gjort en superkarriär inom petutställning. Hon är ett sådant djur som verkligen syns och hon älskar att visa upp sig.

3PoY-14 MGP Lyans Yokan blev till genom en tjuvparning för 49månader sedan. Hans pappas kompis dog och för att han skulle känna sig mindre ensam så fixade jag en rejäl hage inne hos honorna, tyvärr tänkte jag bara på att göra den utbrytbar och inte inbrytbar och på morgonen hittade jag Yokans mamma inne hos hanen. Yokan och hans bror skulle egentligen säljas men ingen ville ha dem förrän de efter 2,5-3 år blev tingade båda två. Brodern flyttade och efter det ångrade jag mig så mycket att jag fick säga till de som tingat Yokan att han var tvungen att stanna här. Yokan är verkligen den fula lilla ankungen som växte upp till en vacker svan. Han var både "ful" och jobbig när han var liten och jag brukade skoja om att jag behövde inte längre försöka föda upp gråa marsvin för Yokan och hans bror gjorde mig gråhårig XD

Lillhagas Spike är en chocolate/white sheltie på 43månader med massor(!) av champions i släkten men Spike tycker inte att det där med rasstandard är så viktigt så han ser inte klok ut XD Vi brukar kalla honom för uppfödarens svarta får. Spike har inte blivit utställd så mycket utan han går mest hemma och divar sig hos sina flickor och han är en äkta drama queen ända ut i klospetsarna.

GK GP Bamiras Colourful Question fick sitt namn pga sin knepiga färg. Efter en del funderingar kom vi fram till att han är grey pgp (jämför hans färg med Pruðs, så mycket kan det skilja i nyans!) men eftersom jag inte tycker att han har tillräckligt bra temperament för att avlas på så har vi inte kunnat provpara för färgen. Inari, som han heter till vardags, har nu börjat ställas ut en del på "gamla" dar, 42månader, och det går bra för honom trots att han egentligen inte har så mycket lugg som hans ras alpaca ska ha.

SCh GK Nightmare's Copyright, kallad Ninn, är en lilac/golden texel med precis den teckning som jag försöker avla fram. Ninn är dock endast här för att tittas på och ställas lite. Hon har fått två kullar hos sin uppfödare och den sista kullen gick fruktansvärt fel, ungarna dog och Ninn klarade sig precis. Jag har velat ha Ninn ända sedan jag såg henne första gången och efter 2,5års väntan blev hon äntligen min :-D

MGK MGP Lyans Ai är en black/golden/white coronet på 34månader. Ai har verkligen allt jag söker förutom att han är svart. Han är otroligt trevlig och harmonisk, superkropp och väldigt fin päls. Tyvärr verkar han inte kunna göra bebisar :-( Jag har dock bara provat honom med en hona då jag inte har någon annan avelshona som inte är släkt med honom just nu. Han har haft en mycket framgångsrik utställningskarriär men just nu går han som lekfarbror till småpojkarna.

MGP GK Lyans Xíexie är syster till Ai och är en white/chocolate/golden coronet. Xíexie är så vacker att man håller på att smälla av när man ser henne och hon blir beundrad överallt. Tyvärr är hon lite av en bitch mot andra marsvin men hittills har jag inte sett något av det beteendet på hennes två avkommor. Hon är nu dräktig med sin andra kull och tyvärr fick hon en stroke för någon vecka sedan :'( Hon har till synes hämtat sig helt men jag är fruktansvärt orolig för hur det ska gå under förlossningen.

Amiras Cashewnöt, kallad Mira, halkade in lite på ett bananskal. Jag har länge beundrat nonself agouti men korthår är inget jag alls har velat ha tidigare. Mira har en väldigt unik färg, troligen den enda i Sverige, och eftersom den inte är godkänd så hoppas nog uppfödarna helst att hon ska förbli den enda :-P Vid en snabb titt så ser hon ut som vilken solid cinnamon agouti som helst men kollar man på hennes ögon så ser man att det är något som inte stämmer för de är lysande röda när de träffas av ljuset.

Lyans Jet och Lyans Jackie är Xíexies ungar och de är 7månader gamla. De blev verkligen inte alls de rödögda rasdjur som jag planerade utan de har mörka ögon och virvlar både här och där och överallt :-P Egentligen "borde" jag sälja Jet för han verkar inte ha vad som krävs för att bli en petstjärna och han ligger långt ner på avelsprioriteringen, men jag gillar det lilla krypet och så länge han funkar bra med morbror Ai och lille Dominik så får han stanna. Jackie har utvecklats bättre än Jet men även hon har fått en del av sin fars nackdelar (pappan lånade jag in och han var tyvärr inte så bra som jag hoppats. Än så länge verkar ingen dock ha fått sin mors nackdelar som tur väl är. Avel är ett vågspel) och är ganska feg och blev inte fullpälsad utan hon är bara semilånghårig men har supertät päls så där finns potential för bra päls på hennes ev. ungar. Tanken är att hon ska få iallafall en kull. Hon verkar också få en fin kropp som lämpar sig för utställning.

Abbylines Dominik halkade även han in på ett bananskal. Jag skulle inte ha något mer marsvin, jag skulle verkligen inte ha en till hane, absolut inte mörkögd och ingen california för det har "alla" nu när de är högsta mode och om jag nu skulle ha ett marsvin till så skulle det vara långhår. Med mig hem fick jag en liten, mörkögd, semilånghårig californiapojke XD Men det var verkligen kärlek vid första ögonkastet och hela dagen satt han där på utställningen utan att bli såld och det kändes som att det helt enkelt var meningen att han skulle bli min <3 Jag vet inte riktigt vad jag ska ha honom till ännu för californiateckningen går inte ihop med mitt egentliga färg- och teckningsmål men jag funderar på att sätta honom med Jackie i framtiden bara för skojs skull och till vintern ska han börja ställas ut lite också.

4PUoY-14 MGK GP Define Ubblebubble. Bubble är inte min utan han är bara här för att göra lite bebisar. Bubble är underbar texelkille som jag har följt under två år och jag hoppas verkligen att jag får någon bebis efter honom.
Men åååh så vackra marsvin du har!! 😍 Jag är jättemarsvinsjuk men är allergisk. 😕 Skulle skaffa skinnys men det funkade inte när jag hälsade på en uppfödare.
#42 Tack <3 Yokans pappa var en skinny. Har du provat andra raser? Jag vet de som tål endast rex och teddy och de som tål endast långhår osv. Väldigt ofta är det hö och spån man reagerar på men det går att ha fleece eller papperspellets som bottenmaterial och ha dammfritt hö som man undviker att ruska runt med. Speciella luftrenare kan också hjälpa mycket.
Efter jag blev inlagd på sjukan pga min katt så vågar jag inte chansa med smådjur och fåglar tyvärr. :( Men kan alltid titta på andras fina bilder. :)
Hade älskat att ha både kanin, marsvin och chinchillor. :/
#45 Vad tråkigt :-( Då förstår jag att du inte vågar chansa.
Jag har massor av fler bilder på min hemsida om du känner för att grotta ner dig lite i vackra marsvin ^^
#47 Ingen instagram tyvärr, så modern är jag inte :-P
Haha ingen fara, värt ett försök. :) Kollade in din hemsida. Dina marsvin är så otroligt vackra! Lycka till med avelsarbetet. :)
åh vilka söta små grisar 😍
Tack :-D Älskar mina grisar <3
Mira älskar dock inte mig just nu för jag håller på att trimma henne inför helgens utställningar, men nu tror jag att det är mest finlir kvar på henne. Har aldrig gått "all in" med trimningen innan så jag vet egentligen inte riktigt hur jag ska göra men jag har faktiskt lyckats få fram lite tickning i hennes ansikte och är nöjd med kroppen. Jag vet inte hur mycket det brukar behöva trimmas på soliderna men jag tycker att Mira har oerhört mycket som behöver bort för att få en snygg teckning om man jämför med vad det verkar behövas på många andras djur. På sätt och vis känns det bra att inte kunna ställa henne i ras för det hade känts som jag hade fuskat när jag förändrar hennes teckning och pälstextur så mycket genom trimningen.
Har du bilder på förändringen du pratar om? Har lite svårt att hänga med när jag inte är insatt. :)
51 Ska jag vara ärlig så tror jag inte du skulle vara helt solo på trixat fram bättre pälsstruktur. En bra domare ska väl se om man vart på o filat för mycket bör jag tycka och ge nerslag på sånt😎
#52 Lägger in bilder nedan :-)
#53 Nej, i princip alla trimmar. En skicklig trimmare kan få ett mediokert djur att få certkvalité, är det skickligt trimmat är det oerhört svårt att se om det är trimmat eller naturligt. Feltrimning kan ge nedslag beroende på hur illa det är. Men jag personligen tycker inte att ett rastypiskt djur ska behöva manipuleras, behövs det så följer det inte rasstandarden oavsett om reglerna tillåter manipulering eller inte.
Har inga närbilder när hon är helt otrimmad men alla långa, mörka, otickade strån ska bort. Det gör att tickningen blir mer tydlig, pälslängden jämn och pälsen mycket mjukare. Just att den blev så otroligt mjuk var det jag reagerade mest på första gången jag trimmade henne. Problemet när man trimmar bort de mörka är att då blir gärna underfärgen för ljus, en skicklig trimmare kan tajma utväxten på de mörka så underfärgen ser mörk och fin ut. På Mira är det dock inte nödvändligt för jag ställer inte henne i rasklass och eftersom hon dessutom är zobel (ett blekande, icke godkänt, färganlag) så blir hennes underfärg extra ljus. Det är också zobeln som gör hennes ögon så vackert röda
Åh nej så tråkigt. Beklagar din förlust. Vila i frid Ninn.
Vila i frid. 😢🌺🌈
Beklagar sorgen🌺
❤️
Tass Josephine
Tack alla <3
Det är tomt utan Ninn, men antalet har även ökat. I samband med utställningen så råkade det följa med en liten gris och i natt fick Xíexie äntligen två små flickor <3
Den nya från utställningen är en pethona på 10månader som heter WiRas Dirty Alice men här kallas hon för Såfin. Namnet dirty fick hon pga sin färg, hon föddes nämligen skinande vit men efterhand såg hon smutsigare och smutsigare ut och uppfödaren försökte utan resultat bada bort smutsen innan hon insåg att Såfin ska se ut så XD Jag har tidigare försökt avla på just denna färgen men det rann ut i sanden av olika anledningar. Såfin är dock inte tänkt till avel utan endast ögongodis och kommer även att ställas lite.
Jag har varit så otroligt orolig för Xíexie pga hennes stroke men det syns inga problem alls efter förlossningen, bebisarna är runda och goa och Xíexie är pigg och mycket hungrig. Bebisarna heter Bubbletrouble, kallad Trubbel, och Bu. Namnen är en lek på föräldrarnas namn, pappa heter Define Ubblebubble men kallas Bubble och eftersom det var trubbel under dräktigheten fick det bli Bubbletrouble. Bu är en av huvudpersonerna i Jackie Chans film Gorgeous och det passar bra eftersom Xíexie också kommer från en Jackie Chanfilm.
Nordiska mästerskapen närmar sig också med stormsteg, endast två veckor kvar nu. Jag har anmält Chache, Yokan, Inari, Mira, Såfin och Jackie så det blir ett rejält gäng!
Förra utställningen gick helt okej med en BIS pet 5 för Chache och även hederspris för Domarens favorit. Min fina tjeckiska drottning <3
Bilder på Såfin, Bu och Trubbel. Trubbel är den med virveln i pannan.
Men vilka söta tillskott! Även om de inte kan ersätta Ninn är de ju en liten tröst och ett tecken på att livet går vidare. ❤ Skönt att allt gick bra vid och efter förlossningen för både Xiexie och hennes små dubbelbubbeltrubbel ;) kunde inte motstå! Har du lyckats se kön på bebisarna än? Jag är eventuellt på jakt efter ett par honor om ett par månader sådär… Fast jag skulle ju adoptera i så fall ja… Ehm, blev visst lite bebissjuk av de där småttingarna!
#64 Tack :-D Jag är så lättad att allt gick bra med Xíexie att det finns inte. Hon är verkligen min ögonsten. Dubbelbubbeltrubbel lät ju jättekul, haha. Det är två små töser och båda kommer att stanna här :-)
Vilka underbara tillskott du fått! 😍
Eftersom det var årets sista utställning för min lokalförening så var det också den årliga maskeraden! Jag brukar inte ställa i den för jag är inte så glad i att spöka ut dem men Inari blev idag ställd som peruk XD Han vann inte men han fick väldigt många att skratta och det var väldigt roligt :-D (ignorera mig som råkade bli ovanligt ful på bilden ><)
Jag har bara ställt i maskeraden en gång tidigare och då var det Oops Djungel-Hugo som vann i sin lejon"kostym" ^.^
Åh vilket fint tillskott du fått hem!