Pälsvård iFokus

Pälsvård

Etiketttema-och-bildtrådar
Läst 2083 ggr
Cahira
2015-11-01 22:38
0

Vinterfrisyrer

Nu när rugget kommer, vad har ni för frisyrer på djuren, inne som utedjur? Har ni någon speciell vård på t.ex. nakendjur för att inte bli torra? 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JonnaCecilia
2015-11-01 23:03
0

Ska lägga upp bild imorgon på min stackars Virre, som är så snygg just nu. Eller inte. Lille stackaren har fått skabb, och elak matte som jag är här jag rakat för att komma åt att badda och smörja. Han ser fruktansvärd ut! Lät honom ha kvar en liten mohawk så han skulle känna sig tuff, men han är rakad på sidorna och där bak stackars! Andra Strongholdbehandlingen idag eftersom marsvinsskabb är tåligare än vanlig skabb och behöver behandlas flera gånger då äggen överlever…

Cahira
2015-11-01 23:19
0

Åh hoppas han kryar på sig fort. ❤️

Cahira
2015-11-03 04:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild från förra vintern som visar Frodos vinterfrisyr rätt bra, förutom att hans crest runt huvudet är kortare sedan jag behövde klippa ned honom. Längtar tills det blir längre igen. :)

-Cissi-
2015-11-03 14:43
0

Har du tänkt klippa frodo som tidigare i vår eller ska han vara klippt som puff? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
2015-11-03 20:26
0

Han får sin vanliga frisyr i vår. :) Just nu skulle det bara se dumt ut när pälsen är rätt så kort ännu så väntar ut tills efter vintern. ^^ Han saknar ju underull så han behöver all päls han kan få! 

Han är sån lortgris och föredrar honom både skötselmässigt och utseendemässigt som "naken" :) 

Hade tänkt spara ut pälsen på Andy också i vinter men han är så himla varm redan att han kommer bli nedklippt ikväll. Värsta fall får han en tröja. :)

-Cissi-
2015-11-03 21:36
0

Det förstår jag :) han är så fin som naken ska bli kul att se hur mycket päls han får under vintern :)

Själv hade jag tänkt att Alicias päls ska få växa under vintern om jag kan hålla mej från att klippa :P nosen kommer jag nog klippa iaf och under tassarna. Men det får börja växa fritt efter utställningen jag anmält oss till :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
2015-11-03 22:14
0

Åh lycka till på utställningen! :) Hur ser hon ut nu?

-Cissi-
2015-11-04 09:47
1

Tack :)  

Så här ser hon ut nu :)

Maleficum
2015-11-04 15:35
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Årets vinterfrisyr är pyjamasanpassad =P klippte honom just för att slippa tovor när han har pyjamas, täcken eller sele på sig, har dessutom sytt tre nya pyjamasar till honom :). Förra vintern försökte jag spara rygghåren (som är mer powder puff och inte lika lättovad) och hade benen nedrakade men det blev inte riktigt så bra som planerat så testar detta i år. Dock vet jag inte om benen får hålla sig håriga, beror nog på om jag kan sy benskydd/"skor" åt honom så han slipper få snöbollar på benen när man går ut. Dock är det dags att raka nosen igen =D han ser så gammal och skruttig ut när han börjar få "skägg" och "gubbögonbryn" (bara för att man är 13 år behöver man ju inte se gammal ut ;))

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cahira
2015-11-04 19:21
0

Smart med pyamasfrisyr. :)

Fina båda två! ❤️

Piggys frisyr blev vansinnigt ful. 😂 (Piggy/Andy, jag växlar mellan de två beroende på hur grisig han verkar för stunden) hans päls ville inte samarbeta så den blev jättehackig! Tror inte jag gjort ett sånt fult arbete sen jag var nybörjare. :P Hans päls är inte helt vad jag är van vid och försökte mig på nåt lite längre typ av kort än vanligt. Tji fick jag. :P Nu väljer jag mellan att stå ut tills det växer ut eller göra det ännu kortare inför vintern. Får se. :)

Lyan
2015-11-09 17:15
0

Mina ser förjäkliga ut så jag vill inte visa bild :-/ Lillasyster hittade två dumpade kattungar som visade sig ha loppor som gick på mina hundar så i panik snaggade jag dem båda två utom huvud och svansar >.<

Cahira
2015-11-22 06:13
0

Jobbigt med loppor! Men måste man så måste man. Det växer ju ut igen. :)

-Cissi-
2016-02-29 15:04
0

Blev lite nyfiken på hur frodo ser ut nu ;) har du lyckats hålla han långhårig?